עורך דין פיטורים

תקופה של יחסי עבודה שבאה לכדי סיום כמעט תמיד תהיה מלווה בטלטלה כלכלית, מקצועית ואישית. אם עובד פוטר או התפטר, יש לו זכויות והגנות שיכולות לעזור לו למצות את הזכויות שלו במקום העבודה האחרון.

במאמר הזה נסקור את השאלה מי צריך עורך דין במקרה של פיטורים או התפטרות. במאמר תוכלו למצוא עקרונות כללים ולהסיק מסקנות שימושיות לבדיקת הזכויות שלכם.

עורך דין לענייני עבודה – מתי צריך?

חשוב להדגיש שבמקרה של תביעת זכויות בנושא של יחסי עבודה חייבים להסתייע בעורך דין שמתמחה בדיני עבודה. תחום דיני העבודה הוא תחום מורכב וסבוך, ובכדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר – יש לקחת איש מקצוע רציני, אמין ובעל ניסיון.

מי זקוק לעורך דין פיצויי פיטורין

בכל מקרה שבו עובד חש שנגרם לו עוול, או שהוא חושד שהפיטורין שלו נעשו ממניעים לא חוקיים – כדאי לפנות לייעוץ אצל עורך דין לדיני עבודה. דוגמא לפיטורים לא חוקיים שיכולים לגרור פיצויים ניתן לראות בפיטורים על רקע מגדרי (כמו פיטורי נשים בגלל הריונן או פיטורים בגלל נטייה מינית) ובפיטורים המנוגדים לחוק (פיטורים בעת מחלה או בעת שירות מילואים).

בנוסף, עובד שפוטר ולא עבר את תהליך הפיטורים כחוק – יוכל לפנות לבית הדין לעבודה ולתבוע ממעסיקו פיצויי פיטורין ופיצויים בגין פיטורים שלא כדין. לדוגמא, עובד שקיבל זימון לשימוע לפני פיטורים שלא מכיל את הסיבה לפיטורין, או שימוע במהלכו נפגעו הזכויות הבסיסיות של העובד (למשל הזכות להגן על עצמו מול האישומים העומדים בפניו, למשל שבסיום השימוע קיבל מכתב פיטורים מה שמעיד כי ההחלטה על הפיטורים התקבלה לפני השימוע).

דוגמא נוספת לצורך בעורך דין על מנת לקבל פיצויי פיטורי היא מקרה שנראה לכאורה פשוט – במידה ועובד פוטר תוך כדי שהמעסיק משפיל אותו (למשל תוך כדי צעקות בפרהסיה מול כל שאר העובדים). גם במקרה כזה כדאי להעזר בעורך דין בגין הפיטורים המשפילים כדי לוודא שתהליך תביעת הפיצויים ינוהל  בצורה מקצועית. חבל לאבד סכומי כסף שמגיעים לכם על טעויות של חובבנים.

פיטורים, התפטרות ופגיעה בזכויות שאינן כספיות

כדאי לציין כי עורכי דין המומחים בדיני עבודה יעסקו גם במקרים שלכאורה לא קשורים ישירות לזכויות כספיות, כמו למשל הטרדה מינית או התעמרות מצד מעסיק. לא מומלץ לעזוב מקום העבודה בטרם פגישה מול עורך דין הבקיא בדיני עבודה שיסביר את הזכויות והאפשרויות שלכם. עורך הדין יכול גם להתלוות אל עובד בשימוע לפני פיטורים ולהגן עליו.

פנו לייעוץ מקצועי של עורך דין

מקרים רבים של פיטורים מאד טעונים ונעשים כשברקע מתחים  ולעיתים זכויות העובד נפגמות בתהליך. הצעד הנכון יהיה להתייעץ עם עורך דין העוסק בדיני  עבודה בנוגע לפיצויים, וכך  תקבלו את הייצוג המקצועי שראוי שיהיה לכם בתהליך. אל תתמודדו לבד עם ההליכים והזכויות המגיעות לכם במקרה של פיטורים. תנו לעורך דין להשיג בשבילכם את הפיצוי הטוב ביותר שתוכלו לקבל.

משרד עו”ד רון זהבי ועו”ד ענת זהבי מומחה בדיני עבודה, כולל דרישה לפיצויי פיטורין. המשרד מתעסק בדיני עבודה כבר יותר משני עשורים, ובעל הערכה בתחומי עיסוקו. המשרד חרט על דגלו תפיסת עולם של מתן שרות אישי ונגיש ללקוחותיו, תוך מתן מענה רציני, מובן, מהיר ומקצועי. המשרד קיים כבר למעלה מ- 25  שנים, ובעל מוניטין מכובד בתחומי עיסוקו.

מאז הקמת המשרד, אנחנו מטפלים במרץ רב בקהל רחב של לקוחות. בין הלקוחות שלנו ניתן למצוא חברות גדולות מהשורה הראשונה בישראל, כולל רשתות קמעונאות גדולות, רשתות מזון מהיר, חברות קבלן ואף לקוחות פרטיים.



צור קשר

השלימו את השלבים בטופס, וניצור עימכם קשר בהקדם האפשרי ! 

מאמרים נוספים

זכויות עובדים

מניעת פיטורים

זכויות המעסיקים

פיטורי אישה בהריון

פיטורים ללא שימוע

הגבלת חופש העיסוק

גניבת לקוחות ע''י עובד

יצוג בבית הדין לעבודה

עורך דין פיטורים

יעוץ ראשוני עם עורכי הדין

Scroll to Top
× לייעוץ מיידי עם עו"ד זהבי פריטי